Dag twee Floris V

21 april 2022 - Kinderdijk, Nederland

Gisteravond moet Ethel pissen : gaat de deur niet meer open!!!! Ik kruk vasthouden en zij erop alles geprobeerd: NIKS. Eigenaar gebeld en ja het leek er eerder op dat hij aan het slopen was : jammer genoeg is het hem gelukt ,we hadden nog een kleine hoop dat we bij hem thuis de badkamer mochten uit proberen. Net voor het slapengaan in dat koude claustro hok douchen. Nee je hoeft niks mee te nemen ik heb douche spul voor ons: zet ze het boven op de douche cabine en die is hol dus die lekkere fles kneip verdwenen! Ik hoorde al zo vreselijk lachen in dat hok ,,, ik had al een vermoeden van een volgende aktie! De emmer binnen gezet voor de nacht. Effe gelezen en naar bed.Ethel boven bed met haar neus tegen het plafond gelukkig wel beugels boven haar hoofd om zich vast te grijpen en ik eronder op de slaapbank. Goed geslapen maar ja dan sta je op oh ja geen kraan en geen echte badkamer. Een camping is rianter ,kan je tenminste nog naar het douche en wc gebouw en afwashok. Meteen aankleden en yoghurt en thee en koude koffie en toen moesten we toch echt poepen we hoopten het nog te kunnen redden tot de eerste de beste kroeg! We waren de lul oh het was echt niet grappig: we zijn meteen weggegaan niks nog lekker effe zitten en bakkie doen we liepen alletwee kokhalzend en boerend Streefkerk in en daar was alles dicht alleen de wolwinkel was open. Een vrouw van 85 met winkelkar vol wol als rollator: geweldig en zoveel wol en goedkoop volgende keer met de auto even langs wippen! Eindelijk in Nieuw Lekkerland de kringloop winkel met lunchroom : enige toko en Ethel mocht niet naar binnen!! Heerlijk broodje gegeten en Ethel eindelijk haar kop koffie en heel leuk de bediening waren allemaal jonge mensen met het syndroom van Down,zo eerlijk vrolijk en echt was te leuk!
De beroemde molens van Kinderdijk en vandaag weer prachtig weer, veel pulletjes, zwanen nesten en genieten. In Alblasserdam op de bus : chauffeuse keek naar Ethel haar zwaaiende arm en reed door 🤐 volgende bus maar genomen na vier haltes eruit om over te stappen . In bushokje in de volle zon, op het bord over 12 minuten komt onze bus en toen inene bus uitgevallen !!!!!!! Neeeeee nou ja dus na 40 minuten kwam er weer een bus : inmiddels waren wij gesmolten en dorstig! Op naar Nieuw Lekkerland daar weer overstappen en dat buurtbusje stond er al gelukkig. De mevrouw uit Oekraïne kon ons gelukkig met haar vertaal apparaat vertellen dat het busje een ronde maakte en het daarom niets uitmaakte welke kant het busje op ging. En zij kon gratis mee , gelukkig maar , het is toch allemaal geweldig geregeld in Nederland. Uitgestapt bij de veerpont en aan de overkant op het bekende terras pissen en drinken . De auto in en op naar het pannenkoeken huis . Alleen heb ik de rotonde van Schoonhoven vijf x in de ronte gereden want Ethel had wat communicatie problemen met die mevrouw van Google maps. Als ze wat zei zat Ethel in haar broek te pissen dus had ze het niet verstaan etc. Zie foto we zijn er echt gekomen! Half uur douchen thuis en ga hele avond boek lezen op de plee en elke tien minuten doortrekken, wat een feestje! Wij hebben genoten van deze twee dagen lopen, natuurschoon, lol en effe hoofd leegmaken.

1. Yvon:
    21 april 2022
    Hahahahaha wat een verhaal weer!!!!! En weer veel gelachen!!!!!🤣
    Mooie foto's weer en herkenbaar😉
    Lekkere pannenkoek als afsluiter😊
    En gelukkig thuis weer alle luxe van plee💩 en stromend water
    Opnaar de volgende etappe💪
  2. Yvon:
    21 april 2022
    Hahahahaha wat een verhaal weer zeg!!!!!!! Huisje toch echt afgekeurd, maar wel heel veel lol gehad!!!! En dat is belangrijk 😊
    Kinderdijk prachtig en gelukkig alleen Chinezen in een boot haha mooie foto's herkenbaar 😉
    Een heerlijke pannenkoek als afsluiting weer mmmmm
    Nu weer thuis genieten van de luxe van een plee💩en gewoon stromend water 😇
    Op naar de volgende etappe 💪👣👣
  3. Elma Kreuzen Thijssen:
    22 april 2022
    Nou dat valt me tegen; langzamerhand moeten we allemaal wennen aan een wat sobere levensomgeving......dit was dus even, zullen we zeggen een probeersel. 😘