Sneeuw

15 februari 2022 - Reutte, Oostenrijk

Wij worden wakker in een witte stille wereld! Heel mooi maar hoe komen wij in godsnaam die berg af! Thee drinken bij Stephan in Hagerau. Een plan de campagne maken: we gaan lopend, glijdend met stokken de berg af en dan pakken we de bus naar Hagerau en daar lopend berg op naar Stephan. Ik haken en Von onze vuilniszak aangevallen: alles in 1 grote zak gekwakt is er beneden een Mullraum allemaal keurige gescheiden afvalbakken: dit gaan we zo beneden regelen! Om twaalf uur nog lichte sneeuw en zie inene het asfalt door de sneeuw komen: oh kom op het dooit in de Panda.Alleen grote berg sneeuw achter de auto,wij met sneeuw schuivers aan de gang komt Stephan (is postbode) de berg op ligt dubbel wat zijn jullie nou weer aan het doen je hebt toch een 4x4 kan je gewoon doorheen rossen. Ik wilde me natuurlijk niet laten kennen en Florian Hauser stond er ook bij , die zegt ik wilde net gaan sneeuw ruimen,,, pfff nou dus in de Panda gasss en de berg af lachend en zwaaiend naar de boys of het de gewoonste zaak van de wereld is! Keurig beneden gekomen en meteen om de hoek :Roken! In Steeg de auto geparkeerd en heerlijk gaan wandelen en daarna op naar Stephan daar weer een berg op ging prima! Heerlijke zelfgebakken taart en thee en was heel erg gezellig en zo gelachen en ook een traan! Wat een enig gezin! Ik app nu met de zoon van Stephan die is 22 ,Mattis tien jaar geleden met hem gespeeld ! Hij wil contact houden hij vindt het hele verhaal bijzonder en te leuk! Op de terugweg karnemelk, aardappels en sperziebonen gekocht: ja kan je zomaar trek in hebben , wel leberkase met ei erbij natuurlijk ! En vanavond als toetje Apfelstrudel,twee keer taart vandaag voor Thirsa haar verjaardag : die viert het op een sneeuw scooter! We hebben haar effe gebeld!
Nu naar het Mullraum