24 oktober 2021 na regen komt zonneschijn

24 oktober 2021 - Rome, Italië

Vanochtend wakker geworden in onze prima kamer in het vreselijke industriegebied…. En regen en wind, zie video ……

Lekker ontbijtje stond gelukkig voor ons klaar. Daarna op zoek naar de bakker om iets te kopen voor onderweg… maar niks te vinden of dicht naast de weg… Maar in de bar op de hoek zaten we om 11.30 al aan een pizzapunt en jus d’orange. De Italianen zaten al lekker aan de borrel of kwamen snel een koffie’tje halen.

Gelukkig zou er 1 trein vanaf het kleine station naar Salerno gaan om 13.36 uur (tijd gecheckt en bevestigd door Marina).

En natuurlijk het allerbelangrijkste: Tito heeft maar 1 perron!

Geen kip te bekennen op het station (en daar stonden we in de motregen met 13 graden) en ja hoor er kwam een trein… wij oh zo blij en met ons oude treinkaartje van gisteren ingestapt😉 … hadden ze maar wat aardiger moeten zijn ….
In Salerno een lift op het perron! Sandra heeft een super leuk appartement gevonden met patio midden in het centrum. Gelukkig viel de afstand van het station naar appartement mee en kon Sandra nog een heel stuk vlak fietsen en af en toe ff lopen. Fijn om een lekkere plek hier te hebben. En wij waren zo blij met de wasserette aan de overkant ! Dat was ons uitje van vanmiddag😉 heerlijk alles weer schoon! 🤗🤗

En daarna nog een verrassing! Tja we durven het bijna niet te zeggen, maar we zijn bij de Burger King geweest! Nooit gedacht dat we dit in Italie zouden doen…. Maar t was wel ff heel lekker!
Hier in Salerno zijn 7 fietsenwinkels, die Boschdealer zijn en we hopen natuurlijk dat de dichstbijzijnde de fiets kan repareren. Wordt vervolgd!