10, 11 en 12 september 2021 Ancona en onze reis naar Corfu

12 september 2021 - Kavos, Griekenland

Vrijdag de hele dag bij ons Agriturismo geweest. Lekker gezwommen, heerlijk gegeten en vooral bezig geweest met het uitzoeken en inpakken van onze tassen. Wat blijft er in Italie in de auto en wat gaat er mee op de fiets en dan nog alles in de juiste tassen doen. Of dat gelukt is weten we nu nog niet….

De keuken in het Agriturismo was voortreffelijk en niet duur en de mensen ontzettend aardig.

Vanuit ons terras zagen we de steile heuvel, die we zaterdag over moesten richting Ancona…. En kregen de kriebels … de fietsen zijn met bepakking bijna 40 kilo.

Zaterdag eerst lopend met de fiets aan de hand de grindweg af al remmend … en daarna opstappen en in versnelling 3 en turbostand de heuvel op. In Ancona druk maar het ging prima op de fiets. Al vroeg ingecheckt en daarna aan de koffie/cola in de haven. S middags geluncht in de toeristenhaven, te lekkere spaghetti alla vongole.
De ferry was 3 kwartier te laat en het lossen en laden was chaotisch. We zijn tweeënhalf uur later vertrokken om 19 uur. Meteen aan de griekse salade op de ferry. Gelukkig hadden we een riante hut met douche en toilet. Om 12 uur aangekomen in Igoumenitsa en onze ferry naar Corfu gemist door de vertraging. Maar de ferries gaan bijna ieder uur dus geen punt. Inmiddels zijn we allebei snotverkouden (Sandra eerst en ik nu aan de beurt). Wel zo vreselijk hoesten en niezen ….. en vervolgens op het gezondheidsformulier ingevuld dat we nergens last van hebben…..

Om 14 uur vertrokken met de ferry vanuit Igoumenitsa naar Lefkimmi op Corfu, uitgeleide gedaan door een dolfijn!

Uurtje later aangekomen in Lefkimmi, geluncht en maar 10 km naar Kavos, heerlijk appartement aan zee!

1. Marianne Snuif:
    12 september 2021
    Dus niets veranderd in 40 jaar.
    Wij ook uren gewacht op de boot.Jullie hebben ook een mooie overtocht gehad.
    Nu maar genieten van Corfu.
  2. Sandra Immink:
    12 september 2021
    Nee we zeiden het meteen 😂😂😂
  3. A. M. Verhoeff:
    12 september 2021
    Hi globetrotters, zo ontzettend leuk om jullie avonturen zo mee te kunnen beleven en wat spannend allemaal met de ferry,s en het fietsen in de drukte en op grindpaden. Als ik het al lees denk doe voorzichtig hoor, geen valpartijen op het grind. Inmiddels zijn jullie vandaag al weer één week weg en aangekomen in een leuk appartementje, rust lekker uit dan komt het vast weer goed met het hoesten. Oh ja ik had ook al voor jullie bedacht , dat je maar een boek moet gaan schrijven over jullie avonturen. Twee dames uit Adam Noord hebben dat ook gedaan maar die van jullie wordt vast veel leuker !! Doe voorzichtig pas goed op jezelf en elkaar, dikke knuffel uit zonnig Adam.
  4. A. M. Verhoeff:
    12 september 2021
    Vergat nog wat organisatie coaching is ook nog een optie, wat een organisatietalent met al die tassen, geweldig dat jullie door de bomen het bos nog zien!!
  5. Ethel:
    12 september 2021
    Prachtige foto’s, echt meegenieten op afstand. Jammer dat jullie zo verkouden zijn maar dat mag de pret niet drukken hoop ik.
    Fantastisch om dit op afstand mee te beleven! En dan dat inpakken van die tassen pffffff dat geeft een hoop keuzestress 🤪
    Geniet meiden! En ik verheug me op het volgende blog met foto’s 🥰
  6. Han:
    12 september 2021
    Als ik jullie fietsen met al die bagage zie, dan kunnen jullie, na jullie vakanie, direct bij PostNL aan de slag.
  7. Yvon:
    40 kilo pffff petje of helmpje af hoor meiden👌🙌
    En jammer van jullie verkoudheid, maar komt goed met Grieks zonnetje en zee luchtje
    Prachtige foto's weer!!!!
    En schitterende plek dat appartement
  8. Loes:
    13 september 2021
    Goeiedag...wat een belevenissen weer die jullie met ons delen. Super wat er zo allemaal op jullie afkomt en wat jullie meemaken. Jullie beschikken over enorm organisatie- en improvisatietalent. Applaus applaus!!! En dan nu in Kavos aangekomen dus het Grote Griekse Genieten kan helemaal beginnen. Heb het goed samen. Liefs en groeten van mij.
  9. Monique:
    13 september 2021
    Wat een spannende trip en met zoveel bagage die berg op...Top:)
    En nu genieten in Griekenland...heerlijk!
  10. Marja:
    13 september 2021
    Ziet er heerlijk uit, lekker avontuur. geniet ervan!! lfs
  11. Marja:
    13 september 2021
    Hi dames, klinkt goed allemaal. Na jullie trip met 40 kilo kunnen jullie zo mee op oefening met het korps mariniers 😂😂😂
  12. Rene & Monique:
    17 september 2021
    Na al dat lekkere eten is dat vertragings-snottertje van korte duur!
    Het ziet er erg gezellig! Toch weer die 10,2 als cijfer!