13 en 14 september 2021 fietsen op Corfu

14 september 2021 - Melitiei, Griekenland

Ons appartement in Kavos lag gelukkig aan de rand van Kavos en mooi aan het water. Kavos bleek de Engelse discoplaats van het eiland te zijn. Echt een vreselijke plaats met alleen maar goedkope eettenten, een covid teststraat, en heel veel leegstaande en dichte panden. Maar 5 minuten verder fietsen en je fietst tussen de eeuwenoude olijfbomen, kleine dorpjes. Onderweg prachtige uitzichten en  mooie baaien. Heerlijk gezwommen in een baai waar de foto van de dode turtle is genomen en terwijl we daar zaten spoelde de 2e dode turtle aan. We hoorden dat er deze week al eerder een was aangespoeld….

Vanochtend in verband met de warmte vroeg vertrokken met onze bagage. Weer een mooie tocht door de olijfboomgaarden, dorpjes en langs de kust met prachtige baaien. Groot contrast als je weer in een toeristenplaats komt… niks schilderachtigs….

Overgestoken van de oost naar de westkust met flinke klimmetjes en de Koga’s rijden super!!! In een lage versnelling en sportstand komen we overal tegenop met bagage, maar moeten dan niet stoppen, anders is opstappen wel een probleem😉.

Heerlijk geluncht aan zee en in het restaurant opgespoord door een Griekse meneer die onze koeltas nabracht … Het bleek dat ik (M) deze onderweg verloren had en dat had iemand anders weer gezien…. Dus deze meneer is helemaal achter ons aangereden… dit is toch te aardig !!!
Ik hoop hem nog een keer tegen te komen, want ik ben vanmiddag later ook mn stoeltje onderweg verloren… niet echt mijn dag 🤭🤭.

Nu een kamer in Alonaki Bay en vanmiddag weer heerlijk gezwommen👍
Nog steeds prachtig weer 28 graden, dus beter om vroeg te fietsen en s middags te zwemmen☀️☀️☀️
Morgen gaan we weer vroeg op pad!

1. Anja:
    Hebben jullie de bommelding gemist? Het is overal uitgestorven 😳
  2. Sandra Immink:
    15 september 2021
    Ja t is heel rustig ! Naseizoen en … corona
  3. Paul & Elma:
    Mooie foto's!
  4. Yvon:
    Haha Mar je lijkt kleinduimpje wel
  5. Rosita:
    Prachtige foto's dames..
  6. Loes:
    15 september 2021
    Gelukkig valt er voor jullie veel moois te beleven en is een party-eiland/stad al helemaal niet aan jullie besteed. Maar er is genoeg over om jullie het helemaal naar de zin te maken. Wat heerlijk daar en al die rust, dat lijkt me ook wel wat. (Alhoewel onze midweek vorige week in Overijssel ook al aardig was; als je buiten de randstad verder kijkt dan je neus lang is.)
    Lieve dames...blijf genieten en vooral die reisverhalen sturen! Lieve groeten van mij...
  7. Rob:
    16 september 2021
    Geweldig meiden. Ik weet uit ervaring dat fietsen daar geen pretje is. Toen wij daar op de berg stopten kwamen we er ik achter dat opstappen en verder fietsen een probleempje was. Wij zijn toen terug afgedaald en hoopten dat de remblokjes het zouden volhouden tot het dal. Daarna een scooter gehuurd. Dat is het voordeel van een elektrische fiets. 👍😄😘😘
  8. Marja:
    Hi hi ja dat verhaal ken ik nog 😉