14 en 15 oktober 2021 van Ostuni naar Lecce

15 oktober 2021 - Lecce, Italiƫ

Donderdag windkracht 6 en een heel grijze lucht !šŸ˜

Ons hotel was 4 km voor Ostuni en ja hoor, ook Ostuni heeft weer een schilderachtig historisch centrum!

Helaas geen blauwe lucht maar gelukkig wel droog. Vanaf Ostuni naar de kustweg gereden en daar in de sportstand met flinke rukwinden richting Brindisi.Ā
Sandra had de route weer prima uitgestippeld en heeft ons door Brindisi geleid en ik volg als een blind paard.Ā Na Brindisi volgde een vlakke saaie route met heel veel dode olijfbomen (in 2018 zijn in een groot deel van Puglia olijfbomen getroffen door een ziekte).

Door het grijze weer, de saaie omgeving en de dode olijfbomen was het een nogal troosteloze omgevingā€¦. In San Gennaro was ons hotel en wij waren de enige gasten, waarschijnlijk ook de enige toeristen in deze desolate kale omgevingā€¦. waar de wind gierde door de straten. Onze kamer was in een soort kazerne ā€¦. Maar wij werden weer allervriendelijkst ontvangen en de gastvrouw ging heerlijke spaghetti alla vongole voor ons makenšŸ‘. Dus dat maakte weer veel goedā€¦Ā

ā€˜s Ochtends vroeg ontbeten want we wilden voor de regen en vroeg in Lecce aankomen (30 km). In Lecce gelukkig weer een heerlijke kamer! Lecce is een soort Florence in het klein, echt heel mooi!Ā
Helaas heeft het bijna de hele dag geregend, dus niet veel mooie plaatjes kunnen schieten.Ā
Het bleek dat de op Booking.com beloofde wasmachine er helaas niet wasā€¦

Gelukkig een wasserette gevonden!!! En net 2 grote stapels schoon wasgoed opgehaaldā€¦ (waar je al niet blij van kan worden).

Vanaf morgen wordt beter, droger en warmer weer voorspeld, dus laten we hopen dat dit klopt!

Nu met broodje salami en kaas en griekse mountaintea op bed. En straks maak ik mn flesje ouzo op ā€¦ als dat nog smaakt in Italieā€¦.

Fotoā€™s

1. Martine B:
    15 oktober 2021
    Toch weer prachtige plaatjes, ondanks de regen. Hebben jullie meegekregen dat het nu noodweer is op Corfu en in delen van Griekenland?
  2. Sandra Immink:
    16 oktober 2021
    Ja , Marja vertelde het me vanmorgen, net op tijd weg uit Griekenland šŸ„°
  3. Monique:
    16 oktober 2021
    Jammer van het mindere weer...toch wel weer hele leuke plaatjes van de smalle straatjes, mooie deuren en gezellige wandversiering.