16 en 17 oktober 2021 van Lecce naar San Maria di Leuca

17 oktober 2021 - Rotterdam, Nederland

Zaterdag ontbijtje in het cafe om de hoek genomen en daarna de stad uit richting kust en Otranto. Gelukkig werd het warmer en kwam er een zonnetje door! Mooi deel van de kust gezien met rotsen, grotten en prachtige baaien. Otranto is weer een van de stadjes met een schilderachtig historisch centrum, stadswallen, een kasteel en natuurlijk een cathedraal. De cathedraal was mooi en we wilden een kaarsje opsteken voor Annie, maar er waren alleen kaarsjes met lampjes, die gingen branden als je een muntje in de automaat gooide. Niet echt iets voor Annie😉….
In Otranto was het gezellig druk tijdens de zaterdagavond pantoffelparade.
Vandaag verder langs de kust met meer hoogteverschil en prachtige uitzichten. Vandaag, zondag, veel wielrenners en ze groeten allemaal en roepen van alles toe (klonk in ieder geval allemaal erg aardig! en en vriendelijker dan in Nederland). Wel jammer van de vele motorrijders, leek soms het circuit van Zandvoort wel …. Zo hard …. en niet echt prettig.
Onderweg weer veel bekijks met onze fietsen en veel mensen knopen een praatje aan en zijn ontzettend aardig! Leuk echtpaar heeft ons van alles verteld en een mooie grot laten zien. Vandaag veel stops gemaakt en weer zoveel gezien! Nu aangekomen in een vissershuisje aan zee. We boeken bijna alles via Booking.com, dat gaat zo makkelijk.
De eigenaren van het huisje spreken alleen italiaans en zoals jullie op de video zien en horen zeggen wij erg vaak ‘si’ en gooien wij er ook wat frans door😉, maar t gaat steeds beter!