18 t/m 21 oktober 2021 naar Santa Maria al bagno en Maruggio

21 oktober 2021 - Maruggio, Italië

Maandag 18 oktober langs de kust gereden naar Gallipolli voor de lunch. Gallipolli was een voormalig Grieks eiland, dat nu door een brug verbonden is met het vaste land. Weer erg mooi! En heerlijk gegeten met uitzicht op zee.

In Santa Maria al bagno een mooie kamer met uitzicht op zee, helaas maar voor 1 nacht vrij. Daarna nog 2 nachten geboekt een paar 100 meter verderop, een airbnb ook aan zee. Santa Maria al bagno is ook nu in het naseizoen nog levendig en niet zo’n uitgestorven badplaats, zoals we die onderweg veel zijn tegengekomen.
Hier een wat luxere omgeving met veel villa’s. En heerlijk om naar de pantoffelparade te kijken! Er loopt een heel lange promenade (en fietspad) hier langs zee naar het volgende plaatsje.

Het stadje Nardo ligt op 8 km afstand en ook hier weer een mooi oud centrum! En weinig toeristen. Inmiddels hebben we zoveel leuke stadjes gezien en halen we de boel een beetje door elkaar😉.

Bij de Chinese winkel allebei leggings en lange sokken gekocht, want onze ‘wintergarderobe’ was een beetje karig…. En ‘s avonds wordt het best fris.

Na 3 nachten in Santa Maria al bagno vandaag door langs de kust. Weer een mooie route langs veel baaien en stranden.
Het was marktdag in Porto Cesareo, maar helaas daar geen aanvulling op de garderobe gevonden. Porto Cesareo is ook weer leuk! T houdt maar niet op met al die leuke plekken….

Onze vervolgroute gaat vlak langs de kust. Om 16 uur maar weer ff kijken op booking.com en kamer gevonden voor € 27,00 in spiksplinternieuw huis… we zijn de enige gasten hier en hebben het huis voor ons alleen….(in Maruggio).

1. Anneke Seijger:
    21 oktober 2021
    Dat ziet er echt weer super uit! Prachtige foto’s. Hier wordt het echt herfst dus geniet nog maar lekker daar.
  2. Yvon:
    21 oktober 2021
    Prachtig ook weer
    Maar waar zijn de foto's nou van dat mooie huis waar jullie logeren?
  3. Axel:
    22 oktober 2021
    Die bioscoopfilm van Loes zal gewijd zijn aan het Turkse Gallipoli waar in WW1 heftig is gevochten en waar vele Australische soldaten zijn gesneuveld. In Melbourne zijn daar hele monumenten van. Van 25 april 1915 tot 9 januari 1916 vond de slag plaats in het toen nog Ottomaanse Rijk.
  4. Ethel:
    22 oktober 2021
    Wat schitterend allemaal, zoveel moois 🥰
    Wat een feest om elke dag weer een nieuw avontuur aan te gaan en te mogen beleven. Ik geniet op afstand mee hoor 😁
  5. Esther:
    23 oktober 2021
    Dat je toch in Italië bent en geen kleren kan kopen....🤣
  6. Marja:
    23 oktober 2021
    En geen schoenen en tassen ….
  7. Marja:
    24 oktober 2021
    Jij geen schoenen en tassen, mar?
  8. Sandra Immink:
    25 oktober 2021
    Kan niet in de fietstas
    Maar in Ancona bij de auto mag het nu nog niet
    😂