23 en 24 september 2021 van Syvota naar Vonitsa

24 september 2021 - VĂłnitsa, Griekenland

Donderdagochtend minder warm en veel wind, zelfs kippenvel op de fiets👍
Prachtige tocht van 56 km voor een groot deel langs de kust met prachtig uitzicht op Corfu, Paxos en Anti Paxos en natuurlijk op de kust zelf. Prachtige baaien, langs de weg oleanders, granaatappel-, citroen-, vijgen- en walnoten bomen. Ook een gedeelte meer door het binnenland met heftige klimmetjes. Heerlijk geluncht voorbij Parga met mooi uitzicht en toch maar voor de zekerheid de accu’s bijgeladen. Afgedaald naar Ammoudia aan zee. Hier mondt de rivier Acheron in zee uit. En daar vinden we een kamer aan de rivier voor € 35. We gaan weer heerlijk de zee in en daarna ff luieren op een strandbedje.

S’avonds aan de vers gevangen vis in leuk simpel visrestaurantje.

De volgende dag eerst lekker een tosti en koffie genomen, voordat we beginnen aan de eerste grote klim en weer
 prachtig uitzicht op zee en Paxos en Anti Paxos.

Verder zou de route vrij vlak zijn, maar door een verkeerde afslag moesten we toch weer ff 10% klimmen
. ‘Mij niet meer bellen’ hoorde ik Sandra paar keer zeggen.

In Preveza de grote vraag of wij het water over konden steken richting Lefkas met de veerpont, maar nee we moesten door de tunnel en dat mag niet met de fiets
 dus taxi gebeld en de Koga’s gingen 1 voor 1 in de gewone personenauto door de tunnel
 Inmiddels wisten we dat de weg na Preveza afgezet was en hebben wij de route gewijzigd naar Vonitsa. 80 km deze dag op de teller en nog steeds geen lege accu’s 👍.

In Vonitsa op terras de ober gevraagd of hij een kamer wist en ja hoor bij de buurvrouw konden wij groot appartement huren met prachtig uitzicht.

Hier kijken we uit over de grote baai van Amvrakikos Kolpos.

Ps nog even melden dat er hier overal langs de weg vuil ligt
 alles wordt gewoon uit de auto gesmeten. En wij moeten goed opletten op de weg. Veel gaten en scheuren in de weg en voor de leidingen onder de grond wordt op de weg gewoon een gleuf gemaakt die later weer geasfalteerd wordt, zodat je een soort vervelend geultje in het wegdek hebt.. maar verder klagen wij niet😉

1. Rob:
    25 september 2021
    Ziet er geweldig uit meiden. Ben jaloers. Goed dat de accu's het volhouden met die warmte. Geniet er van.😘😘
  2. Sandra Immink:
    Rij door naar Griekenland
  3. Elma Kreuzen Thijssen:
    25 september 2021
    wat inventief dat jullie de taxi hebben genomen door de tunnel.
  4. Loes:
    27 september 2021
    Ahhhh...helemaal geweldig! Wat heerlijk. En zo leuk om mee te lezen en zien! Een dagje strand zit er hier in ons (bijna) koude kikkerlandje helaas niet meer in;-)