25 en 26 september 2021 van Vonitsa naar Kefalonia

26 september 2021 - Agia Effimia, Griekenland

Zaterdag 25 september op ons gemak gestart met ontbijtje bij de bakker. Er zijn overal bakkerijen waar je ook een lekkere koffie kunt drinken. De route naar Nydri op Lefkas is mooi maar was druk en ging veel over de grote weg maar weer voor een groot deel langs de prachtige kust. Ongemerkt hadden we vrij snel toch weer 40 km gereden… Lefkas is bereikbaar via een soort ponton brug… deze kan draaien zodat de schepen hier doorgang hebben. De stad Lefkada op Lefkas was heel druk en hier zijn we niet gestopt. Overal baaien, eilanden en wel zoveel zeilschepen….
We hadden besloten om via de oostelijke kant van Lefkas naar Nydri te rijden omdat de westelijke mooiere kant te bergachtig was. Teveel klimmen is ons te zwaar met bagage (waarschijnlijk ook zonder bagage😉).

in Nydri te laat voor de veerboot, omdat ik niet goed om de timetable had gekeken 😏🤭, maar t was zeker geen straf om hier een nachtje te blijven.

Vandaag (zondag) om 9 uur op de ferry naar Kefalonia. Weinig wind en mooie overtocht.
Aankomst in Fiskardo was 2 uur later en toen begon onze klim naar Agia Efimia. Dat was heel hard werken en we vroegen ons af waarom we niet gewoon eerst naar Limburg waren gegaan… maar nee hoor meteen naar Griekenland!!!
Tja maar eenmaal de top bereikt wisten we waarvoor we het gedaan hadden, zie ook ons filmpje!

En nu blijven we heerlijk 3 nachten in Agia Efimia, heerlijke kleine studio met uitzicht op zee!

1. Katja:
    Ohhh mijn geliefde Agia Efimia🙏🏻
    Wat leuk om jullie foto’s te zien van Kefalonia! Diepe buiging voor die fietstocht vanaf Fiscardo.
    Hoop dat jullie een filmpje maken van van de haven. Eet ze bij Poseidon😋
  2. Esther:
    26 september 2021
    Meiden, wat een geweldige foto’s, die heerlijke vrijheid!!
    Lekker uitrusten nu, ik zou een week blijven!

Xx 😎🌅
  3. Yvon:
    Prachtige foto's weer
    En wat een presentatie meiden!!!!👌🙌👏💪
  4. Han:
    26 september 2021
    Wat zijn het schitterende foto's vooral de panorama foto's zijn super. Jullie kunnen een fotoboek maken over de mooie maaltijden.
  5. Marja:
    26 september 2021
    Ja t is echt smikkelen hoor !!!
  6. Marja:
    26 september 2021
    En wat leuk Katja, je bent hier dus ook geweest en ook bij Poseidon? Ik zal een filmpje maken vd haven👍
  7. Tanja:
    27 september 2021
    Fantastische foto's ladies. Wat een super reis zijn jullie aan het maken. Echt prachtig.
  8. Monique:
    27 september 2021
    Wat een prachtige foto's, schitterende vergezichten en wat een heerlijkheden...smullen! En...super plek om een paar dagen te blijven...genieten:)
  9. Ethel:
    27 september 2021
    Onbeschrijflijk mooie foto’s! Wat een prachtige reis maken jullie toch, wat een ervaring is dit.
    En dan al dat heerlijke eten wat ik voorbij zie komen.... 🤪
    Petje af hoor met al die “klimmetjes” ik die het jullie niet na.
    Genieten op afstand 2.0 is dit hoor.
    Geniet van de paar dagen rust 😘
  10. A. M. Verhoeff:
    27 september 2021
    Hoi InkInkies, ben niet echt origineel maar wat een mooie foto,s , geniet er van zeker nu het hier herfst begint te worden. Wat mij iedere keer wel weer verbaasd dat het overal zo stil is. Waar zijn toch al die Griekse Goden om zulke pittige wijffies met inmiddels gespierde benen en billen te verwelkomen ????
  11. Martine B:
    27 september 2021
    Wát een super tour maken jullie! Het Griekse verkeersbureau mag jullie inmiddels wel tot eregasten uitroepen, want wie dit leest en ziet wil meteen een reisje Griekenland boeken 🥰.
    Ik kijk al uit naar de volgende verhalen en foto's
  12. Sandra Immink:
    28 september 2021
    Echt genieten
    Vrij en go with the flow 🥰💋
  13. Nathalie:
    27 september 2021
    Je ne suis pas originale..: quel plaisir vous nous faites de partager votre aventure... des paysages magnifiques, des repas que l'on partagerait bien avec vous. Et surtout vos performances physiques : Vous allez avoir de beaux mollets ... Bisous et bonne continuation.

Q
  14. Elma Kreuzen Thijssen:
    27 september 2021
    wat bezoeken jullie prachtige eilanden. Niet te geloven zo mooi. Elke keer via internet zoek ik op waar jullie nu zijn. Inspirerend om jullie zo te volgen.....zo leer ik ook weer meer en over van Griekenland.
  15. Henk&jet:
    27 september 2021
    Wat een geweldige prestatie petje af.
    Prachtige foto's
    Mooie voortzetting.