30 september t/m 2 oktober 2021 naar Olympia en de Peleponnesos

2 oktober 2021 - Leonidio, Griekenland

Donderdag 30 september een mooie en vooral vlakke (heel fijn..) rit van 74 km naar Olympia. Een stop gemaakt op het verlaten treinstation van Pirgos… Het blijkt dat er geen treinen door de Peleponnesos gaan… wij dachten per trein wat hoge bergen te kunnen omzeilen maar dat feest gaat niet door…. Dus wij gaan ons plan bijstellen.
Maar eerst de volgende dag naar de opgravingen van het oude Olympia en het archeologisch museum, beide op 5 minuten afstand van ons pension in Olympia. Onze pensioneigenaar heeft als klein jongetje in 1968 de olympische fakkel hier mogen aansteken!
Zowel de archeologische site (heel groot) als het museum zijn indrukwekkend.

De volgende dag vertrekken we voor 2 dagen met onze huurauto richting bergen in de Peleponnesos. Voor ons te steil en zwaar om hier te gaan fietsen. Zie de video’s voor een indruk van onze eerste dag door de bergen. Oa een stop gemaakt bij de tempel van Apollo. Sinds 2001 wordt deze in een grote tent gerestaureerd, een ongelofelijk groot en indrukwekkend project. In Stemnitsa een kamer gevonden met mooie lamp 😉, zie foto. Het schijnt hier ‘s nachts 6 graden te worden. s Avonds 2 vesten over elkaar aan en een paar ijskoude voeten…. Nooit gedacht dat we het nog een keer koud zouden hebben😉 maar gelukkig liggen er dekens op bed, heerlijk !!

1. Anja:
    2 oktober 2021
    Ziet er heerlijk uit kippetjes. Jammer van de kou maar gelukkig hebben jullie peultjes 🙄 t filmen gaat helemaal goed Freek👍🏾🎬🎥
  2. Anneke:
    3 oktober 2021
    Wat moeten jullie genieten!! Het is een plezier te kunnen meekijken!
  3. Marianne Snuif:
    3 oktober 2021
    Veertig jaar geleden reden er nog treinen.De trein overwegen werden met de hand bediend door ouwe vrouwtjes die op een stoel naast de overweg zaten te wachten op een trein.
    Ook werden ezels op open vrachtwagentjes vervoerd.
    Heel leuk om onze vakantie nog eens mee te maken met jullie.
    Wij genieten .Jullie ook.
  4. Sandra Immink:
    3 oktober 2021
    Jouw verhalen ook te leuk
    😍💋
  5. Elma Kreuzen Thijssen:
    3 oktober 2021
    Wat een omgeving, al die prachtige bergen en afgronden. Begrijpelijk dat hier de Griekse goden verbleven, hoog in de bergen. Stemnitsa en Andritsena zijn volgens mij prachtige stadjes maar met weinig inwoners.
  6. Monique:
    3 oktober 2021
    Wat leuk...al die reisverhalen en prachtige foto's:)
  7. Han:
    3 oktober 2021
    Ik vind het leuk om met jullie met de Fiat Panda met het kenteken HAN rond te toeren. Ik krijg wel de indruk, dat jullie alleen op de wereld zijn. Ik zie nergens toeristen. Jullie hebben het blijkbaar koud gehad. Ik kan jullie geruststellen in NL is het nu ook koud maar vooral Han.
  8. Marja:
    3 oktober 2021
    Lijkt me prachtig wat jullie allemaal zien...
  9. Nathalie:
    Coucou les filles,
    Les paysages sont magnifiques mais... très escarpés !!!
    L'architecture est très belle j'adore les photos des fontaines.
    Bisous
  10. Yvon:
    3 oktober 2021
    Wat een prachtige plekken weer vandaag van grotten en klooster!!!!
    Heel bijzonder en indrukwekkend...
  11. Martine B:
    8 oktober 2021
    Wat een geweldige avonturen! En dan die mooie Griekse tempels.. . Zo'n mozaïek vloer zou ik ook wel willen 😄. Goed idee om de tweewielers tijdelijk te vervangen door een vierwieler 😉
  12. Sandra Immink:
    9 oktober 2021
    Als het lukt morgenochtend om half negen. Kaartjes voor ons geregeld nu nog de fietsen erin, schijnt geen probleem te zijn!
    En dan morgenavond op de Ferry naar Bari 🤗 🍝