31 oktober en 1 november 2021 de terugreis

1 november 2021 - Colmar, Frankrijk

Zondag om 8 uur met de trein vertrokken vanuit Pisciotta. De avond daarvoor hadden we al een treinkaartje gekocht naar Napels. De meneer van de bar bleek ook de tickets te verkopen, maar naar Ancona met 2 fietsen werd te ingewikkeld dus we moesten in Napels maar verder vragen. Oeps de fietsen mogen mee maar hoe dan ? De instap van de trein is hoog !!! Gelukkig waren er in Pisciotta 2 aardige Italiaanse mannen om ons te helpen😉

In Napels lukte het ons zelf om de fietsen eruit te tillen. Lange rij voor de ticketverkoop dus toen maar zelf 2 kaartjes voor het volgende traject naar Rome in de automaat gekocht (zonder fietsen….) en ja hoor gelukkig konden we de trein in naar Rome (zelf de fietsen erin getild💪💪). De conducteur zei dat we de fietsen moesten inklappen😏😏 …. Dat zegt iets over de conducteur…

In Rome weer kaartjes gekocht voor het laatste traject en dus niet op de fiets naar het Piazza Navona … doen we een ander keertje😉.

En ja hoor uiteindelijk om 20 uur in Ancona. Inmiddels bericht van het agriturismo (waar onze auto stond) gekregen dat zij geen kamer meer hadden…. En gelukkig meteen een hotel gevonden to het station en daarna naar het terras met cola’tje/wijntje en Indiase hapjes (weer iets anders).

Vanochtend vroeg op de fiets naar de auto in klein half uurtje. En ja hoor de clio stond er met daarnaast het doosje zomerkleding dat wij vanuit Bari verzonden hadden.

Om 9 uur vertrokken en vanavond om 19 uur in Colmar aangekomen.
Bijna de hele dag grijs en regen… gelukkig aan het eind van de middag droog en toch nog iets kunnen zien van het mooie Zwitserland. Door de Gotthard tunnel via Basel weer in de Elzas in Frankrijk aangekomen.
Sandra aan de zuurkool met worst en spek en ik aan de Flammkuchen😋 en een wijntje natuurlijk!

Morgen de laatste etappe van 700 km en dan : stampot rauwe andijvie🤗

1. Esther:
    1 november 2021
    Och heden het wordt een ware Odyssee!
    Jullie zijn echt stoer en onverschrokken, ha! En flammkuchen mmmmm. Goede reis morgen en safe travels 😘
  2. Rene & Monique:
    1 november 2021
    Koot & Bie plus Conducteur, 😂!
    Zo, inkink plank gas door de Alpen, jammer van het regen-achtige weer.
    Voor morgen nog een hele goede thuisreis gewenst met een fijne slot-avond in Watergang!
  3. Dorien:
    2 november 2021
    Fijne terugreis en alvast welkom thuis!💐
  4. Sandra Immink:
    2 november 2021
    Dank je wel Dorien en tot gauw op de baan!
  5. Marja:
    2 november 2021
    Bedankt allemaal en we gaan straks aan de laatste etappe beginnen!
  6. Jeanine:
    2 november 2021
    Hele goede reis en alvast welkom thuis
  7. A. M. Verhoeff:
    2 november 2021
    Goedemorgen meisjes, Tjemel wat een snelheid ineens dacht jullie zullen wel rustig de vakantie afbouwen. Maar nee hoor echt de vlam in de pijp. Kijk er naar uit elkaar weer te zien, goede reis.
  8. Han:
    2 november 2021
    Hallo meiden, wellicht het laatste reisverslag. Ik heb genoten van julle reisverhalen en de schitterende foto's. Het weer is in NL nat en koud. Dus naast de andijviepot ook zo'n heerlijke zuurkool maaltijd (zie jullie foto) maar klaarmaken.
  9. Elma Kreuzen Thijssen:
    2 november 2021
    Ja ongelooflijk, ik dacht ook even rustig afbouwen maar niets daarvan, jullie ruiken de stal.......Mijn voorouders komen uit Colmar, leuk dat jullie er even waren.
    Bedankt dat we hebben kunnen meereizen. Fijne terugreis en behouden thuiskomst!
  10. Loes:
    2 november 2021
    Jullie maken echt (kilo)meters richting Casa Olandesa... Ga zo door en veilige rit nog... Marja kun je de bitterballen al ruiken;-)???
  11. Marja:
    2 november 2021
    Goede reis voor het laatste stuk!!
  12. Marianne Snuif:
    2 november 2021
    Goede terug.Geweldige reis hebben jullie gemaakt.
    Wij hebben heel erg genoten van jullie verhalen.
    Genieten maar van de stamp rauwe andijvie.
  13. Sandra Immink:
    4 november 2021
    Dank je wel
    😊
    Nu aarden weer
  14. Anneke Seijger:
    2 november 2021
    Goede terugreis gewenst en bedankt voor alle mooie foto’s, verhalen en live verslaggeving 👌
  15. Monique:
    2 november 2021
    Morgen de laatste etappe...hele goede reis....
    Dank voor alle mooie, leuke en grappige foto's...super leuk:)