Dinsdag 14 maart van de Ebre delta naar Teruel en woensdag 15 maart naar Albentosa

15 maart 2023 - Teruel, Spanje

Dinsdag stormachtig en omdat dit bij Xerta 3 dagen zou aanhouden besloten om met de trein naar Teruel te gaan. Eerst 25 km naar het dichstbijzijnde treinstation l’Aldea. Geen leuke tocht en soms best eng met die windvlagen. In Sagunt overgestapt op de trein naar Teruel. Teruel ligt op 1000 m hoogte en meteen s avonds een stuk kouder. Prachtig oud centrum, dat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Gelogeerd in een 16e eeuws  pension, prachtig ingericht. Alleen de eigenaar dacht de fietsen wel ff de trap (ja goed gelezen!) op te tillen …. Nou t is gelukt maar vraag niet hoe… 25 km gefietst en 4 uur in de trein
Vandaag begonnen aan het eerste deel van de via verde de los ojos negro, heel mooi en heel rustig! Eerste 20 km licht stijgend en daarna heerlijk naar beneden😉. Niet helemaal goed opgelet bij het boeken van de overnachtingsplek…. T is een soort overnachtingsplek voor chauffeurs zonder dat leuke verwachte terras😉. Ook daar komen we weer overheen! 55 km gereden.

1. Yvon:
    15 maart 2023
    Prachtige route....
  2. Ethel:
    16 maart 2023
    Wat ziet het er daar prachtig uit, mooie natuur en prachtige uitzichten.
    En ook eens leuk om mee te maken zo een bijzondere overnachtingsplek 😉
  3. Marijke:
    16 maart 2023
    Hebben jullie in Teruel nog de Amantes bezocht. De geliefden in een crypte hand in hand. Teruel kan heel erg koud zijn, maar je kunt er heerlijk truffels eten.
  4. Sandra Immink:
    16 maart 2023
    Hi Marijke, we hebben de Amantes niet gezien. Inderdaad s nachts 0 graden maar overdag boven de 20 graden. Veel hammen ( maar daar zijn wij niet zo van).
  5. Esther:
    18 maart 2023
    Wat beuken jullie door, echt meiden van stavast 💪🏻👏🏼