17 en 18 september 2021 vervolg fietsen op Corfu

18 september 2021 - Corfu, Griekenland

Gisteren vroeg vanuit Paleokritsa vertrokken verder richting noorden, erg veel klimmen via de trompetpas. Leuke kleine weggetjes door dorpjes, maar ook veel over de drukkere hoofdwegen van het eiland. Het noorden is veel drukker met toeristen en onderweg veel huurauto’s op de weg. Fietsen gaat prima en er wordt goed rekening gehouden met fietsers. In Ag. Stefanos aan de kust werd Sandra in dr voet gestoken door een wesp en dat was natuurlijk schrikken. Meteen medicatie ingenomen en gelukkig ging dat na een tijdje zitten weer goed en konden we verder fietsen naar onze slaapplek in Kassiopi. Een heerlijk appartement voor …. € 35….

Vanochtend richting Kalami, klein plaatsje aan mooie baai, waar ik 20 jaar geleden ben geweest. Daarna langs de kust door naar Kerkyra (Corfu stad). Kerkyra is leuk en ook mooi met 2 forten en doet Italiaans aan. Ons hotel ligt aan de haven en morgen vetrekken we weer met de ferry naar het vasteland. Totaal op Corfu 245 km rondgefietst en veel zin in onze verdere tocht richting Lefkas🚴🏿‍♀️🚴🏿‍♀️ En oh ja vanavond voor het eerst op die vreselijke griekse k… stoeltjes gezeten en vrees dat dit niet de laatste keer zal zijn …. En dan heb ik het nog niet over die vreselijk harde bedden gehad …. Maar verder klagen we niet 🤗🤗

1. Marianne Snuif:
    19 september 2021
    Jullie hebben genoten van Corfu.Hopelijk geen last van van die steek van die wesp in de voet van Sandra.Goede overtocht vandaag.
  2. Elma Kreuzen Thijssen:
    19 september 2021
    Die zonneklepjes welk door jullie zijn uitgevonden, zijn geweldig. Misschien patent erop aanvragen en/of in productienemen. Veel fietshelmdragers zullen jullie dankbaar zijn!
  3. Nathalie:
    19 september 2021
    On attend toujours de vos nouvelles avec toujours la même impatience. Merci nos "coupines" reporters. Ici on a perdu plus de 15 degrés et la neige est tombée en altitude bloquant les troupeaux encore en estive. Bisous.
  4. Nathalie:
    19 september 2021
    Dradra tu as fait bien rire Andy avec ta casquette customisée. Je vois qu'avec les abeilles c'est toujours une histoire d'amour 😂🤣🤣🤣. Toujours histerique quand tu en vois une??? Pauvre Marja.