Donderdag 9 maart van Pineda de Mar naar Castelldefels

9 maart 2023 - Viladecans, Spanje

‘S morgens ben ik (Marja) gestart met een halve Berliner bol als ontbijt en dat viel helaas wat verkeerd. Toen moest er na een half uurtje fietsen ook nog een regenpak aan en vond ik het ff niet meer leuk. Maar na regen komt ☀️ en dat klopte. Dezelfde tocht als 3 jaar geleden gemaakt. En leuk om langs de kust naar Barcelona te fietsen. Het fietspad loopt dwars door Barcelona. Soms heel mooi aangelegd en soms erg smal, soms links van de weg en soms rechts van de weg. En soms weer over de stoep. Veel stoplichten en dus veel op- en afstappen. Heel veel stepjes en die gaan razendsnel en heel veel lawaai. En soms zit het knopje voor de verkeerslichten aan de verkeerde kant van de weg of kan je er niet bijkomen zonder af te stappen…. een vermoeiende dag door zo’n grote stad! Maar het heeft ook wel weer wat om dwars door Barcelona te fietsen.
Wij zijn erg blij met de routeplanner Komoot en ik ben blij met Sandra, die goed de routes kan lezen😉. Komoot leidt ons ook over kleine paadjes en vandaag over een rivierbedding ….dat was meer iets voor een mountainbike zonder bagage, maar t is ons gelukt, de fietsen 1 voor 1 met zn tweetjes naar de overkant brengen. Uiteindelijk kwamen we in het donker bij ons hotel aan en heeeel erg moe…. Broodje op de kamer gegeten en vroeg gaan slapen…